Posljednjih 9 godina menadžerica je ugostiteljskog objekta Hajdučke Vrleti u Parku prirode Blidinje. Zajedno s još dvoje entuzijasta pokrenula je Udrugu Visit Blidinje, koja za cilj ima uvezati sve ponuđače turističkih aranžmana i sadržaja u jedinstvenu organizaciju koja će promovirati i unaprijediti prostor Nacionalnog parka Blidinje.

    • Stjecajem okolnosti našli ste sa u menadžerskom poslu jako rano, posao menadžerice objekta “Hajdučke vrleti” preuzeli ste s nepunih od 18 godina. Kako ste se izborili s izazovima svakodnevnice ugostiteljskog posla?

    Vjerujem da ničiji put nije lagan ni jednostavan, pa tako ni moj. Spletom okolnosti našla sam se u toj ulozi, no na sreću volim svoj posao i premda sam krenula putem u nepoznato, moja volja, rad, veliko zalaganje i trud, kao i stalno ulaganje u edukaciju i obrazovanje, omogućili su mi da postignem određeni uspjeh i naučim se nositi sa svim izazovima koje ovaj posao nosi.

    • Obrazovali ste se u području turizma i gastronomije. Koliko je važno cjeloživotno obrazovanje kako bi se usvajala nova znanja i tehnike u turizmu i ugostiteljstvu?

    Znanje je moć, i nikada ga ne može biti previše. Stjecanjem novih znanja i vještina uvijek možete ići korak dalje, i usavršavati najbolju verziju sebe i svoje djelatnosti. Smatram da je obrazovanje u svakoj branši pa tako i u turizmu i ugostiteljstvu, presudno da biste mogli raditi ozbiljan posao koji će polučiti rezultate i uspjeh.

    • Aktivno sudjelujete u radu udruge Visit Blidinje. Možete li nam predstaviti Vašu udrugu i kazati nešto više o njezinim ciljevima?

    Udruga „Visit Blidinje“ je nastala 2014. godine kao produkt zajedničkog razmišljanja poduzetnika koji djeluju i rade na području Parka prirode Blidinje. Uvezivanjem uprave našeg Parka, turističkih proizvoda, ugostiteljske i smještajne ponude, lokalnih proizvođača, planinarskih društava te svih drugih aktera koji djeluju na ovom području – Udruga za cilj ima svojim djelovanjem i kritičkim pristupom prema gorućim problemima i trenutnoj situaciji, stvoriti ozbiljnu turističku destinaciju koja će se pozicionirati na turističkoj mapi BiH i regije.
    Vođeni svim predispozicijama i potencijalima koje imamo na ovom području, pametno koristeći resurse koje nam je priroda podarila, smatramo da možemo uspjeti u toj namjeri, radeći strpljivo i posvećeno na aktivnostima koje smo si zadali.

     

    • U zadnje vrijeme Blidinje je mjesto održavanja nekoliko manifestacija, prvenstveno avanturističkog tipa. Mogu li manifestacije i događaji biti razvojni faktor destinacije?

    Svakako mogu, takve manifestacije i događaji su pravo jedan od ključnih faktora razvoja naše destinacije. Danas posjetitelji i turisti očekuju živi turizam, privlačna događanja, aktivno uživanje u prirodi, zanimljiv obilazak i upoznavanje s prirodnim ljepotama. To je upravo ono što pokušavamo našim posjetiteljima ponuditi kroz razvoj nekoliko manifestacija na kojima radimo; Čvrsnica Ultra Trail, skupovi planinara, razni festivali,…..

    • Hajdučke vrleti su dobro pozicionirani na području Blidinja. Kakva je struktura Vaših gostiju, te koji su Vam planovi za budućnost?

    Kao ugostiteljski objekt s najdužom tradicijom u Parku prirode Blidinje, Hajdučke Vrleti imaju svoju određenu povijest, zanimljivosti i specifičnost među posjetiteljima. Trudimo se konstantno raditi na unaprjeđenju kvalitete ponude i usluge, kako bi naši gosti otišli zadovoljni i ponovno nas posjetili. Svako razdoblje godine ima svoju određenu populaciju gostiju, ali jednako nas posjećuju i lokalni gosti, gosti iz regije kao i stranci. Što se tiče planova za budućnost, konkretni planovi su raditi na unaprjeđenju tehničkih uvjeta samog objekta radi optimizacije poslovanja te postizanja veće ugodnosti za goste i radno osoblje, kao i podizanje smještajnih kapaciteta na kvalitetniju razinu i višu kategorizaciju.

    • Primjećujemo da Blidinju još uvijek nedostaje turističkog sadržaja kako bi se gosti duže zadržavali. U tom kontekstu, mogu li priče o hajducima biti pretpostavka za razvoj destinacije kulturno-povijesnog turizma?

    Sve zanimljivosti koje čine određeno područje specifičnim i drugačijim, mogu biti pretpostavka za razvoj destinacije, pa tako i hajduci ako pričamo u kontekstu kulturno – povijesnog turizma. Park prirode Blidinje je područje bogato kako prirodnim ljepotama i potencijalima, tako i brojnim legendama iz prošlosti koje su posjetiteljima jako zanimljive. Udruga „Visit Blidinje“ aktivno radi na promociji tih stvari, kao i na stvaranju novih aranžmana koji će privući nove turiste.

    • Svjesni smo da turizam zahtjeva ulaganja. Koji su to glavni infrastrukturni faktori koji bi mogli doprinijeti razvoju turizma u parku prirode Blidinje?  Kako vidite park prirode Blidinje za deset godina?

    Ono što trenutno najviše usporava razvoj turizma u Parku prirode Blidinje, jeste nepostojanje dobrog oblika upravljanja ovim područjem na kojemu bi se sve ostalo trebalo temeljiti. Strateško upravljanje bi donijelo velike pomake, i puno brži rast i razvoj Blidinja kao ozbiljne turističke destinacije. Da bi destinacija uopće mogla primiti veliki broj turista, mora riješiti pitanje otpada, prilaznih glavnih puteva, gradnje, vatrozaštite, zaštite prirode i prirodnih resursa i tome slično. Moje viđenje Parka za 10 godina je upravo rješenje gore navedenih pitanja i podizanje turističke ponude na jednu puno višu i ozbiljniju razinu nego što je to sada.

 

Autor intervjua:

Ivan Dodig

Leave a Reply